171 Praha - Karlštejn - Beroun
Na traťovém úseku Praha (Západní nádraží, nyní Praha-Smíchov) – Plzeň byl slavnostně zahájen provoz 14. července 1862. Úsek ze Smíchova na nádraží císaře Františka Josefa vybudovala v roce 1872 Dráha císaře Františka Josefa. V době dokončení patřila trať společnosti Česká západní dráha a dále pokračovala do Furth im Wald (dnešní trať 180). V roce 1884 byla společnost zestátněna. Ve 30. letech 20. století byla trať zdvojkolejněna a 22. ledna 1973 [1]byla dokončena elektrifikace úseku Praha – Beroun napájecí soustavou 3 kV DC. Mezi Berounem a Plzní byl elektrický provoz zahájen 5. června 1987. Na širé trati mezi stanicemi Beroun a Zdice tak vznikl styk železničních napájecích soustav 3 kV DC (na berounské straně) a 25 kV / 50 Hz (na plzeňské straně). V roce 1986 byla zprovozněna přeložka pod předmostím Barrandovského mostu v Praze. [zdroj]
UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY
- 0.00 km Praha hlavní nádraží [ Železniční stanice ] [gps], 210.00 m.n.m.
- 4.00 km Praha-Smíchov [ Železniční stanice ] [gps], 200.00 m.n.m.
- 10.00 km Praha-Velká Chuchle [ Železniční stanice ] [gps]
- 13.00 km Praha-Radotín [ Železniční stanice ] [gps]
- 18.00 km Černošice [ Železniční stanice ] [gps]
- 20.00 km Černošice-Mokropsy [ Železniční stanice ] [gps]
- 22.00 km Všenory [ Železniční stanice ] [gps]
- 23.00 km Dobřichovice [ Železniční stanice ] [gps]
- 27.00 km Řevnice [ Železniční stanice ] [gps]
- 30.00 km Zadní Třebaň [ Železniční stanice ] [gps]
- 33.00 km Karlštejn [ Železniční stanice ] [gps]
- 37.00 km Srbsko [ Železniční stanice ] [gps]
- 43.00 km Beroun [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
UMÍSTĚNÍ
- Území obce: Karlštejn
- Správní obvod 2: Beroun
- Správní obvod 3: Beroun
- Území NUTS 4: Okres Beroun
- Území NUTS 3: Středočeský kraj
- Území NUTS 2: Střední Čechy
- Turistická oblast: 02 Střední Čechy - západ
- Turistický region: Okolí Prahy