318 Kravaře ve Slezsku - Chuchelná
Trať vznikla jako součást železniční trati Opava–Ratiboř, která byla postavena jako mezistátní trať spojující Prusko a Rakousko-Uhersko. Valná část trati však ležela na území Pruska, neboť jeho součástí bylo v té době též Hlučínsko. První vlak projel celou tratí 20. října 1895. K posunutí hranice došlo po 1. světové válce, kdy bylo Hlučínsko připojeno k Československu a poslední stanicí na území Československa se stala Chuchelná, dále už následovalo území Německa. Po skončení 2. světové války již nebyl provoz v pohraničním úseku obnoven. Významnější se pak stala trať Opava–Hlučín s využitím původně odbočné trati z Kravař do Hlučína a naopak trať Kravaře ve Slezsku – Chuchelná začala být považována za odbočnou. [zdroj]
UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY
- 0.00 km Kravaře ve Slezsku [ Železniční stanice ] [gps]
- 3.00 km Štěpánkovice [ Železniční stanice ] [gps]
- 6.00 km Bolatice [ Železniční stanice ] [gps]
- 10.00 km Chuchelná [ Železniční stanice ] [gps]
UMÍSTĚNÍ
- Území obce: Chuchelná
- Správní obvod 2: Kravaře
- Správní obvod 3: Kravaře
- Území NUTS 4: Okres Opava
- Území NUTS 3: Moravskoslezský kraj
- Území NUTS 2: Moravsko-Slezsko
- Turistická oblast: 41 Opavské Slezsko
- Turistický region: Severní Morava a Slezsko
DALŠÍ INFORMACE: http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika/trat-317
Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 56, 09.12.2021 v 20:37 hodin