Ozubnicová železnice mezi Tanvaldem a Harrachovem
Ozubnicová železnice
Na trati mezi Tanvaldem a Harrachovem překonává vlak několik set metrů převýšení. Na sedmikilo-metrovém úseku Tanvald - Kořenov proto lokomotivy dříve využívaly ozubnici. Nyní tudy jezdí běžné vlaky. Ozubnicová trať je od roku 1992 kulturní památkou. Trasa vede několika tunely a za Kořenovem překonává Jizeru po vysokém mostu. V letech 1991 - 92 zprovoznili železniční nadšenci 47 let nepoužívanou trať z Harrachova přes státní hranici do polského města Szklarska Poreba. V září 1997 zastavilo tehdejší vedení Českých drah na trati mezi Tanvaldem a Harrachovem osobní dopravu. V roce 1998 ji opět zprovoznila soukromá firma GJW Praha, nyní je trať opět v rukou Českých drah.
Na trati mezi Tanvaldem a Harrachovem překonává vlak několik set metrů převýšení. Na sedmikilo-metrovém úseku Tanvald - Kořenov proto lokomotivy dříve využívaly ozubnici. Nyní tudy jezdí běžné vlaky. Ozubnicová trať je od roku 1992 kulturní památkou. Trasa vede několika tunely a za Kořenovem překonává Jizeru po vysokém mostu. V letech 1991 - 92 zprovoznili železniční nadšenci 47 let nepoužívanou trať z Harrachova přes státní hranici do polského města Szklarska Poreba. V září 1997 zastavilo tehdejší vedení Českých drah na trati mezi Tanvaldem a Harrachovem osobní dopravu. V roce 1998 ji opět zprovoznila soukromá firma GJW Praha, nyní je trať opět v rukou Českých drah.
UMÍSTĚNÍ
- Území obce: Tanvald
- Správní obvod 2: Tanvald
- Správní obvod 3: Tanvald
- Území NUTS 4: Okres Jablonec nad Nisou
- Území NUTS 3: Liberecký kraj
- Území NUTS 2: Severovýchod
- Turistická oblast: 18 Jizerské hory
- Turistický region: Český sever
DALŠÍ INFORMACE: http://www.tanvald.cz
Typ záznamu: Technická památka
AKTUALIZACE: Daniel Merhout (INFOMORAVA) org. 2, 29.04.2005 v 10:19 hodin